3 Mayıs 2008 Cumartesi

Mersin
40Haramiler ve MFD Buluşması
26-29 Ekim 2007

Otele eşyalarımızı atar atmaz, birlikte yola çıktığımız Cem, ben ve Hulki hemen Mersin Yaylaları'nın yolunu tuttuk. Alibaba ve eşi ile daha sonra buluşacağımız için, bizim ilk amacımız yaylalarda gün batımına yetişmekti, manzara çekmeyi seviyorum ne de olsa, biz öyle istedik, Hulki bizi yaylalara çıkardı, Arslanköy ve Gözne istikametinde yaylalarda uzun bir gezi yaptık ve orada bazı çekimler yaptık. HDR çekimler için gözüme kestirdim manzarayı ve buna uygun çekimler de yaptım. Bu andan itibaren Mersin'de adım adım çektiğim fotoğrafları gezimiz programı sırasında göreceksiniz, ilk kare, bu gezi için hazırladığım bir sunumun giriş karesidir ve elbette yine orada yaptığım çekimlerden oluşan bir karedir. Bundan başka yukarıda bahsettiğim yaylalardan bir kaç fotoğrafı yine aşağıda görebilirsiniz.

Bu iki ufaklık da, aynı yayla köyleri yolunda, küçük bir çay molası verdiğimiz yerdeki sevimli ufaklıklar.

Yaylalardan döndükten sonra, akşam programı için, MFD merkezi'nde Ali Baba (Muammer Yanmaz)'ın sunumuna uc uca yetiştik. Muammer Hoca, fotoğraf macerasını anlattı başlangıçtan günümüze, topluluğu avucu içine alan bir sunumdu, uzun sürdü ama izleyiciler merakla ve heyecanla izledi.

Sunum bitimi sonrası sohbet bölümünden bir fotoğraf

Sonrasında MFD yönetimi ve MFD üyelerinin davetiyle akşam yemeğine gittik, mekan Orkide idi, çok güzel bir akşam ya da daha doğrusu akşam sonrası yemeği ve güzel sohbetler oldu.
Konuşulanlar elbette fotoğraf üzerine konular, projeler, başka ne olabilirdi ki?

Yemekten bir kaç kare.

Sonrasında Sahil Martı Otel'de geceyi geçirmek üzere otelimize döndük, ilk gün saat 15.00 civarında yaylalara çıkmakla başlayan program, ertesi sabah Tarsus'a yapılacak yolculukla devam edecekti.

Tarsus

Sabah ilk iş, MFD'nin hazırladığı araçlarla , toplu olarak Tarsus'a doğru yola çıktık, saat 09.30 sıralarında Tarsus'a varıp, meydandaki ağaçların altında, çok güzel bir havada, bol çaylı ve sohbetli uzun bir dinlenme yaptık. Tabii ki, insan manzalarını sevenler için meydanda bol bol insan manzarası çekme imkanı vardı, benim fazla ilgi duyduğum bir alan olmadığından ve tanımadığım insanları çekmekle ilgili fazla alışkanlığım olmadığından, ben de bizim ekibi, yani gerek 40Haramileri, gerekse MFD üyesi arkadaşları fotoğrafladım bol bol.

2 saatlik meydan sohbeti ve fotoğraf çalışmalarından sonra Tarsus Amerikan Koleji'ne doğru yola koyulduk, yolda yürürken de çeşitli mekanlarda yine insan manzaraları fotoğraflandı, tabii ki ben genelde izleyici olarak dolaştım bu bölümlerde, arada yine ekipten arkadaşları fotoğraflayarak :)

Koleje yürüdüğümüz yol boyunca, genelde her yerde karşımıza sıkça çıkan Tarsus'un hemen hemen bozulmamış güzel dokusuna ait mimari örneklerini gözledik, zaman zaman fotoğrafladık.

Ve sonrasında Tarsus Amerikan Koleji'nin binasına ulaştık.

Tarsus Amerikan Koleji, 1888 yılında kurulmuş bir okul. Okula ilişkin bilgileri aşağıda alıntıladım.

Okul Türkiye'de kurulmuş ilk Hristiyan misyoner okullarından biridir. Başlangıçta adı Hristiyan din büyüklerinden Aziz Paul'ün adına St. Paul's Institute at Tarsus olan okul sonraları günümüzdeki adını almıştır. Zaman içinde misyonerliği kaybolan okul, 1928 yılında lise unvanını almış ve Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı harici tüm dini eğitimi bırakmıştır.

Tarsus'ta St.Paul ile ilgili bir çok tarihi eser mevcut , biz de bir kısmını fotoğrafladık gezimizde. Kolej binası ve kolejin olduğu sokağa ait fotoğraflar aşağıda.